År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel NO2 µg/m³ (NUT=26, ÖUT=32, MKN=40, miljömål=20) | Antal dygn | Antal dygn NO2 > 60 µg/m³ (MKN=7) | Antal dygn NO2 > 48 µg/m³ (ÖUT=7) | Antal dygn NO2 > 36 µg/m³ (NUT=7) | 98%il dygn NO2 µg/m³ (MKN=60) | Max dygn NO2 | Antal timmar | Antal timmar NO2 > 54 µg/m³ (NUT=175) | Antal timmar NO2 > 72 µg/m³ (ÖUT=175) | Antal timmar NO2 > 90 µg/m³ (MKN=175) | Antal timmar NO2 > 100 µg/m³ (NUT=18) | Antal timmar NO2 > 140 µg/m³ (ÖUT=18) | Antal timmar NO2 > 200 µg/m³ (MKN=18) | Antal timmar NO2 > 60 µg/m³ (Miljömål=175) | 98%il timme NO2 µg/m³ | Max timme NO2 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2011 | Hoburgen | 104 | Rural Background | 670 | 3.71 | 365 | Month | |||||||||||||||
2011 | Landskrona Eriksgatan | 9611 | Urban Traffic | 266 | 15.56 | 87 | 1.00 | 2.00 | 4.00 | 41.10 | 69.30 | Day | ||||||||||
2011 | Landskrona Eriksgatan | 9611 | Urban Traffic | 735 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 17.18 | 17.18 | Month | ||||||||||||
2011 | Landskrona Polishuset | 134 | Urban Background | 736 | 12.43 | 363 | Month | |||||||||||||||
2011 | Landskrona Rönneberga | 18478 | Rural Background | 737 | 6.46 | 182 | Month | |||||||||||||||
2011 | Landskrona Storgatan 24 | 20484 | Urban Background | 733 | 13.85 | 335 | 0.00 | 0.00 | 7.00 | 33.85 | 46.50 | 8046 | 64.00 | 14.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 39.00 | 46.63 | 83.62 | Hour |
2011 | Landskrona Storgatan 24 | 20484 | Urban Background | 734 | 13.05 | 353 | 0.00 | 0.00 | 6.00 | 32.81 | 44.83 | 8475 | 51.00 | 10.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 35.00 | 43.56 | 82.34 | Hour |
2011 | Landskrona Ven | 9066 | Rural Background | 740 | 8.68 | 182 | Month | |||||||||||||||
2011 | Visby Österväg 31 | 22626 | Urban Traffic | 333 | 7.90 | 37 | 0.00 | 0.00 | 1.00 | 27.90 | 39.80 | Day | ||||||||||
2005 | Hoburgen | 104 | Rural Background | 39 | 3.42 | 365 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 9.64 | 13.40 | Day | ||||||||||
2005 | Landskrona Eriksgatan | 9611 | Urban Traffic | 266 | 16.42 | 139 | 0.00 | 0.00 | 1.00 | 32.20 | 45.60 | Day | ||||||||||
2005 | Landskrona Polishuset | 134 | Urban Background | 146 | 13.23 | 177 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 25.80 | 28.50 | Day | ||||||||||
2005 | Landskrona Polishuset | 134 | Urban Background | 739 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 15.06 | 15.06 | Month | ||||||||||||
2005 | Landskrona Ven | 9066 | Rural Background | 740 | 14.44 | 26 | Month | |||||||||||||||
2005 | Visby Tallunden | 9818 | Urban Background | 913 | 7.45 | 92 | Month |
År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel PM10 µg/m³ (NUT=20, ÖUT=28, MKN=40, Miljömål=15) | Antal dygn | Antal dygn PM10 > 50 µg/m³ (MKN=35) | Antal dygn PM10 > 35 µg/m³ (ÖUT=35) | Antal dygn PM10 > 25 µg/m³ (NUT=35) | Antal dygn PM10 > 30 µg/m³ (Miljömål=35) | 90%il dygn PM10 µg/m³ | Max dygn PM10 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2011 | Landskrona Eriksgatan | 9611 | Urban Traffic | 267 | 20.39 | 356 | 7.00 | 34.00 | 98.00 | 56.00 | 33.46 | 64.63 | Day |
2011 | Landskrona Polishuset | 134 | Urban Background | 148 | 21.40 | 171 | 6.00 | 27.00 | 50.00 | 37.00 | 41.15 | 71.06 | Day |
2011 | Visby Österväg 31 | 22626 | Urban Traffic | 341 | 15.79 | 45 | 2.00 | 2.00 | 6.00 | 5.00 | 31.91 | 73.67 | Day |
2005 | Gislaved | 15154 | Urban Background | 1489 | 13.84 | 33 | 1.00 | 1.00 | 1.00 | 1.00 | 22.16 | 56.08 | Day |
2005 | Landskrona Eriksgatan | 9611 | Urban Traffic | 267 | 24.21 | 320 | 21.00 | 53.00 | 103.00 | 71.00 | 43.52 | 121.98 | Day |
2005 | Landskrona Polishuset | 134 | Urban Background | 148 | 21.30 | 168 | 8.00 | 24.00 | 50.00 | 38.00 | 39.47 | 63.79 | Day |
År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel PM2.5 µg/m³ (NUT=12, ÖUT=17, MKN=25, Miljömål=10) | Antal dygn | Antal dygn > 25 µg/m³ (Miljömål=3) | 99%il dygn µg/m³ (Miljömål=25) | Max dygn PM2.5 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2011 | Visby Österväg 31 | 22626 | Urban Traffic | 340 | 4.85 | 39 | 0.00 | 13.53 | 13.53 | Day |