År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel NO2 µg/m³ (NUT=26, ÖUT=32, MKN=40, miljömål=20) | Antal dygn | Antal dygn NO2 > 60 µg/m³ (MKN=7) | Antal dygn NO2 > 48 µg/m³ (ÖUT=7) | Antal dygn NO2 > 36 µg/m³ (NUT=7) | 98%il dygn NO2 µg/m³ (MKN=60) | Max dygn NO2 | Antal timmar | Antal timmar NO2 > 54 µg/m³ (NUT=175) | Antal timmar NO2 > 72 µg/m³ (ÖUT=175) | Antal timmar NO2 > 90 µg/m³ (MKN=175) | Antal timmar NO2 > 100 µg/m³ (NUT=18) | Antal timmar NO2 > 140 µg/m³ (ÖUT=18) | Antal timmar NO2 > 200 µg/m³ (MKN=18) | Antal timmar NO2 > 60 µg/m³ (Miljömål=175) | 98%il timme NO2 µg/m³ | Max timme NO2 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2006 | Burlöv | 1279 | Urban Background | 1731 | 15.81 | 118 | 0.00 | 0.00 | 2.00 | 34.70 | 45.60 | Day | ||||||||||
2006 | Burlöv Burlövsvägen Åkarp | 15152 | Urban Background | 618 | 15.50 | 258 | Month | |||||||||||||||
2006 | Burlöv Bågevägen Åkarp | 15151 | Urban Background | 619 | 17.79 | 300 | Month | |||||||||||||||
2006 | Burlöv Dalbyvägen Arlöv | 8246 | Urban Background | 620 | 19.64 | 299 | Month | |||||||||||||||
2006 | Burlöv Gamla Kyrka | 8247 | Urban Background | 621 | 14.34 | 85 | Month | |||||||||||||||
2006 | Helsingborg Drottninggatan | 11622 | Urban Traffic | 332 | 34.06 | 332 | 19.00 | 53.00 | 132.00 | 72.54 | 83.32 | 7958 | 1535.00 | 578.00 | 173.00 | 71.00 | 1.00 | 0.00 | 1153.00 | 91.19 | 158.00 | Hour |
2006 | Helsingborg Norr | 9577 | Urban Background | 246 | 23.08 | 354 | 0.00 | 6.00 | 41.00 | 44.80 | 51.68 | 8489 | 315.00 | 50.00 | 2.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 196.00 | 60.86 | 94.25 | Hour |
2004 | Helsingborg Drottninggatan | 11622 | Urban Traffic | 332 | 27.81 | 347 | 5.00 | 30.00 | 105.00 | 58.80 | 70.89 | 8319 | 987.00 | 322.00 | 72.00 | 17.00 | 0.00 | 0.00 | 710.00 | 80.45 | 133.40 | Hour |
2004 | Helsingborg Norr | 9577 | Urban Background | 246 | 21.61 | 347 | 0.00 | 6.00 | 35.00 | 46.28 | 59.20 | 8324 | 331.00 | 69.00 | 5.00 | 3.00 | 0.00 | 0.00 | 182.00 | 61.22 | 109.75 | Hour |
2003 | Helsingborg Drottninggatan | 11622 | Urban Traffic | 332 | 38.64 | 336 | 39.00 | 85.00 | 164.00 | 83.38 | 102.96 | 8055 | 1864.00 | 855.00 | 344.00 | 211.00 | 15.00 | 0.00 | 1459.00 | 104.01 | 164.96 | Hour |
2003 | Helsingborg Norr | 9577 | Urban Background | 246 | 23.50 | 345 | 3.00 | 13.00 | 45.00 | 54.14 | 68.31 | 8279 | 439.00 | 112.00 | 35.00 | 13.00 | 0.00 | 0.00 | 267.00 | 66.19 | 115.33 | Hour |
År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel PM10 µg/m³ (NUT=20, ÖUT=28, MKN=40, Miljömål=15) | Antal dygn | Antal dygn PM10 > 50 µg/m³ (MKN=35) | Antal dygn PM10 > 35 µg/m³ (ÖUT=35) | Antal dygn PM10 > 25 µg/m³ (NUT=35) | Antal dygn PM10 > 30 µg/m³ (Miljömål=35) | 90%il dygn PM10 µg/m³ | Max dygn PM10 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2006 | Burlöv | 1279 | Urban Background | 287 | 20.28 | 345 | 4.00 | 30.00 | 85.00 | 50.00 | 34.23 | 58.14 | Day |
2006 | Helsingborg Malmöleden | 13529 | Urban Traffic | 313 | 23.20 | 345 | 9.00 | 55.00 | 123.00 | 80.00 | 40.10 | 58.00 | Day |
2004 | Helsingborg Malmöleden | 13529 | Urban Traffic | 313 | 22.90 | 60 | 1.00 | 5.00 | 27.00 | 14.00 | 34.30 | 86.60 | Day |
2003 | Helsingborg Väla/Björka | 13528 | Urban Traffic | 1504 | 21.07 | 300 | 17.00 | 48.00 | 97.00 | 71.00 | 42.00 | 100.87 | Day |