År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel Bensen µg/m³ (MKN=5, Miljömål=1) | Antal dygn | Antal timmar | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022 | Karlstad Hamngatan 16 | 1285 | Urban Traffic | 1363 | 0.52 | 148 | Variable | |
2022 | Karlstad Rådhuset | 12097 | Urban Background | 4531 | 0.35 | 148 | Variable | |
2004 | Karlstad | 127 | Urban Background | 152 | 1.15 | 177 | Week | |
2004 | Karlstad Alvgatan | 1674 | Urban Traffic | 1367 | 1.98 | 177 | Week | |
2004 | Karlstad Bergvik | 9624 | Urban Traffic | 1362 | 2.09 | 95 | Week | |
2004 | Karlstad Hamngatan 16 | 1285 | Urban Traffic | 1363 | 3.64 | 184 | Variable | |
2004 | Karlstad Järnvägsgatan | 13526 | Urban Traffic | 1364 | 1.46 | 89 | Week | |
2004 | Nässjö Brandstation | 8980 | Urban Traffic | 1403 | 2.37 | 21 | Week | |
2004 | Nässjö Lindenhus | 8979 | Urban Traffic | 1405 | 1.70 | 21 | Week |
År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel NO2 µg/m³ (NUT=26, ÖUT=32, MKN=40, miljömål=20) | Antal dygn | Antal dygn NO2 > 60 µg/m³ (MKN=7) | Antal dygn NO2 > 48 µg/m³ (ÖUT=7) | Antal dygn NO2 > 36 µg/m³ (NUT=7) | 98%il dygn NO2 µg/m³ (MKN=60) | Max dygn NO2 | Antal timmar | Antal timmar NO2 > 54 µg/m³ (NUT=175) | Antal timmar NO2 > 72 µg/m³ (ÖUT=175) | Antal timmar NO2 > 90 µg/m³ (MKN=175) | Antal timmar NO2 > 100 µg/m³ (NUT=18) | Antal timmar NO2 > 140 µg/m³ (ÖUT=18) | Antal timmar NO2 > 200 µg/m³ (MKN=18) | Antal timmar NO2 > 60 µg/m³ (Miljömål=175) | 98%il timme NO2 µg/m³ | Max timme NO2 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022 | Karlstad Drottninggatan 32 | 12100 | Urban Traffic | 710 | 9.95 | 304 | Month | |||||||||||||||
2022 | Karlstad Hamngatan - Järnvägsstationen | 135020 | Urban Traffic | 2038 | 17.20 | 21 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 34.73 | 34.73 | 509 | 23.00 | 4.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 16.00 | 65.18 | 85.40 | Hour |
2022 | Karlstad Hamngatan 16 | 1285 | Urban Traffic | 711 | 15.31 | 365 | Month | |||||||||||||||
2022 | Karlstad Jungmansgatan 8 | 343956 | Urban Traffic | 5138 | 11.15 | 322 | 0.00 | 0.00 | 4.00 | 33.21 | 43.57 | 7724 | 117.00 | 46.00 | 14.00 | 7.00 | 0.00 | 0.00 | 82.00 | 49.72 | 121.63 | Hour |
2022 | Karlstad Rådhuset | 12097 | Urban Background | 712 | 10.19 | 365 | Month | |||||||||||||||
2004 | Karlstad | 127 | Urban Background | 151 | 19.88 | 180 | 0.00 | 3.00 | 13.00 | 43.40 | 55.50 | Day | ||||||||||
2004 | Karlstad Randviken | 8227 | Rural Background | 713 | 3.20 | 305 | Month | |||||||||||||||
2004 | Karlstad Tätort | 8225 | Urban Background | 715 | 12.63 | 150 | Month |
År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel ozon µg/m³ | Antal dygn | Antal timmar | Antal dagar med gl8h > 120 µg/m³ (MKN=0) | Antal dagar med gl8h > 70 µg/m³ (Miljömål=0) | Max gl8h ozon µg/m³ | Antal timmar ozon > 80 µg/m³ (Miljömål=0) | Antal timmar ozon > 180 µg/m³ (tröskel för information) | Antal timmar ozon > 240 µg/m³ (tröskel för larm) | Max timme ozon µg/m³ | AOT40 Maj-Juli 08-20 µg/m³·h (MKN=18000, MKN från 2020=6000) | AOT40 April-Sept 08-20 µg/m³·h (Miljömål=10000) | SOMO35 | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022 | Karlstad Randviken | 8227 | Rural Background | 1214 | 49.50 | 363 | Month | |||||||||||
2022 | Karlstad Rådhuset | 12097 | Urban Background | 1213 | 49.10 | 365 | Month | |||||||||||
2004 | Karlstad Randviken | 8227 | Rural Background | 1214 | 51.53 | 305 | Month | |||||||||||
2004 | Karlstad Tätort | 8225 | Urban Background | 1216 | 45.74 | 306 | Month |
År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel PM10 µg/m³ (NUT=20, ÖUT=28, MKN=40, Miljömål=15) | Antal dygn | Antal dygn PM10 > 50 µg/m³ (MKN=35) | Antal dygn PM10 > 35 µg/m³ (ÖUT=35) | Antal dygn PM10 > 25 µg/m³ (NUT=35) | Antal dygn PM10 > 30 µg/m³ (Miljömål=35) | 90%il dygn PM10 µg/m³ | Max dygn PM10 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022 | Karlstad Hamngatan - Järnvägsstationen | 135020 | Urban Traffic | 2039 | 14.46 | 22 | 0.00 | 3.00 | 3.00 | 3.00 | 37.30 | 39.50 | Day |
2022 | Karlstad Jungmansgatan 8 | 343956 | Urban Traffic | 5137 | 21.29 | 313 | 24.00 | 36.00 | 75.00 | 54.00 | 38.30 | 192.10 | Day |
2004 | Nässjö | 9839 | Urban Traffic | 1561 | 25.61 | 114 | 17.00 | 28.00 | 37.00 | 33.00 | 64.67 | 117.75 | Day |
2004 | Nässjö Brandstation | 8980 | Urban Traffic | 1562 | 25.92 | 114 | 13.00 | 27.00 | 37.00 | 30.00 | 54.33 | 108.67 | Day |
År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Årsmedel SO2 µg/m³ (NUT=8, ÖUT=12, MKN=20) | Medelvärde vinter SO2 µg/m³ (NUT=8, ÖUT=12, MKN=20) | Antal dygn | Max dygn SO2 µg/m³ | Antal dygn SO2 > 50 µg/m³ (NUT=3) | Antal dygn SO2 > 75 µg/m³ (ÖUT=3) | Antal dygn SO2 > 100 µg/m³ (MKN=7) | Antal dygn SO2 > 125 µg/m³ (MKN=3) | Antal timmar | Max timme SO2 µg/m³ | 98%il timme SO2 µg/m³ | Antal timmar SO2 > 100 µg/m³ (NUT=175) | Antal timmar SO2 > 150 µg/m³ (ÖUT=175) | Antal timmar SO2 > 200 µg/m³ (MKN=175) | Antal timmar SO2 > 350 µg/m³ (MKN=24) | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022 | Karlstad Jungmansgatan 8 | 343956 | Urban Traffic | 5139 | 1.23 | 1.23 | 324 | 6.49 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 7793 | 40.22 | 2.45 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | Hour |
2004 | Karlstad Randviken | 8227 | Rural Background | 1026 | 0.72 | 0.63 | 66 | Month | ||||||||||||
2004 | Karlstad Tätort | 8225 | Urban Background | 1028 | 0.75 | 0.75 | 184 | Month |