År | Station | Nationell stationskod | Klassificering | Inlet-id | Medel NO2 µg/m³ (NUT=26, ÖUT=32, MKN=40, miljömål=20, EU2030=20) | Antal dygn | Antal dygn NO2 > 60 µg/m³ (MKN=7) | Antal dygn NO2 > 50 µg/m³ (EU2030=18) | Antal dygn NO2 > 48 µg/m³ (ÖUT=7) | Antal dygn NO2 > 36 µg/m³ (NUT=7) | 98%il dygn NO2 µg/m³ (MKN=60) | Max dygn NO2 | Antal timmar | Antal timmar NO2 > 90 µg/m³ (MKN=175) | Antal timmar NO2 > 72 µg/m³ (ÖUT=175) | Antal timmar NO2 > 54 µg/m³ (NUT=175) | Antal timmar NO2 > 200 µg/m³ (MKN=18, EU2030=3) | Antal timmar NO2 > 140 µg/m³ (ÖUT=18) | Antal timmar NO2 > 100 µg/m³ (NUT=18) | Antal timmar NO2 > 60 µg/m³ (Miljömål=175) | 98%il timme NO2 µg/m³ | Max timme NO2 µg/m³ | Tidsupplösning |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023 | Partille Utbyvägen / Artles Torg | 344170 | Suburban Traffic | 5140 | 17.34 | 141 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 3.00 | 35.47 | 39.48 | 3388 | 1.00 | 13.00 | 86.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 50.00 | 56.71 | 97.76 | Hour |
2022 | Partille Utbyvägen / Artles Torg | 344170 | Suburban Traffic | 5140 | 13.49 | 301 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 2.00 | 28.70 | 38.64 | 7219 | 1.00 | 8.00 | 67.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 33.00 | 46.26 | 92.63 | Hour |
2019 | Partille Postgången | 24980 | Urban Traffic | 806 | 22.69 | 232 | 1.00 | 3.00 | 4.00 | 18.00 | 41.46 | 64.26 | 5568 | 18.00 | 56.00 | 249.00 | 0.00 | 4.00 | 9.00 | 133.00 | 63.30 | 165.80 | Hour |
2008 | Partille Postgången | 24980 | Urban Traffic | 806 | 31.56 | 103 | 2.00 | 8.00 | 11.00 | 37.00 | 59.25 | 65.48 | 2463 | 45.00 | 122.00 | 341.00 | 0.00 | 2.00 | 20.00 | 254.00 | 89.44 | 172.26 | Hour |
1990 | Partille | 7114 | Urban Background | 805 | 27.53 | 80 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 8.00 | 45.30 | 47.90 | Day | ||||||||||
1989 | Partille | 7114 | Urban Background | 805 | 29.68 | 178 | 0.00 | 3.00 | 5.00 | 40.00 | 48.40 | 58.30 | Day | ||||||||||
1988 | Partille | 7114 | Urban Background | 805 | 30.37 | 84 | 0.00 | 2.00 | 5.00 | 26.00 | 49.90 | 52.10 | Day |